Home Forums Alles omtrent boekhouden aankoop 2dehands als kosten

Weergave van 1 genest antwoord
  • Auteur
    Berichten
    • godelieve.pauwels
      Deelnemer
      Aantal berichten: 2

      We hebben 2de hands materiaal van particulieren gekocht, bureautafel, printer, computerscherm, …. en dit geboekt op kostenrekening.
      hoelang Moet dit materiaal in de onderneming blijven, indien stuk dient dit te worden uitgeboekt ?

    • Lorenzo Risack
      Moderator
      Aantal berichten: 33

      Dag Godelieve,

      Net als andere investeringen dien je dit af te schrijven. Voor meubilair en machines geldt in principe een afschrijvingstermijn van 10 jaar. Voor klein materiaal gaat het om drie jaar. Als je aannemelijk kan maken dat een kortere levensduur realistisch is, kan je hiervan afwijken. Bijvoorbeeld doordat het gaat om tweedehands materiaal, er al veel slijtagesporen zijn en dergelijke. Eenmaal het vervroegd stuk gaat, kan je het inderdaad meteen vervroegd volledig afschrijven.

Weergave van 1 genest antwoord
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.