Home Forums Alles omtrent boekhouden facturatie

Weergave van 1 genest antwoord
  • Auteur
    Berichten
    • Dkmi
      Deelnemer
      Aantal berichten: 1

      Hoi,

      Ik ben beginnend zelfstandig in de bouwsector. Ik werk momenteel in onderaanneming (medecontractant) voor een andere bouwfirma.

      Om mijn werk te kunnen uitvoeren, heb ik zelf een aantal producten moeten kopen.
      Om te lassen bv, heb ik lasdraad moeten kopen.
      Nu moet ik deze doorfactureren aan die bouwfirma, kan iemand me uitleggen hoe ik dit doe?
      Reken ik het totale bedrag aan of exclusief BTW?

      Ik ben een totale leek op administratief vlak, maar ik probeer zoveel mogelijk bij te leren. Dus vandaar, deze misschien wat domme vraag…

      Bedankt alvast!

    • Lorenzo Risack
      Moderator
      Aantal berichten: 33

      Dag Dkmi,

      Er zijn geen domme vragen ;-).

      Je bent zelf btw-plichtig neem ik aan en je moet dus btw-aangiften doen en btw doorstorten aan de overheid?
      Dan zal je ook altijd zelf btw moeten berekenen.

      Dan factureer je de kosten dus gewoon door zoals je het betaald hebt en bereken je ook gewoon btw.
      Betaalde je bijvoorbeeld 121 euro (100 euro + 21% btw), dan factureer je ook gewoon 100 euro (het bedrag excl. btw) + reken je 21% btw door.

      Fijne dag!

Weergave van 1 genest antwoord
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.